Sunday 16 December 2012

MINGGU YANG PALING MEMENATKAN ~

Sumpah sepanjang tahun ni, tak pernah aku melalui weekend yang begitu penat seperti minggu ni..Ya Allah hanya tuhan saje yg tau keadaan aku time tu, mmg penat gegeler..Kenapa???? Nk tau kenapa?? Okey !! Kenapa aku cakap penat gegeler ibarat memikul 1000 ekor biawak kt belakang..(perggghhh ayat,taleh blaa)HHAHAHA.. Hari jumaat (14.12.2012) aku g KL ambik stock tudung,yela cmne nk berbisnes kalau tade stock kn..Aku g KL sesorang jep, berani x??HAHAHA..Berani la sebab partnership dh tggu kt KL,agak mencabar g ambik stock tudung mane x nye,partnership aku ambik dekat pekeliling, then ktorg g makan dekat SR SOGO..Hah, dekat SR dh menyirap darah aku dengan service pekerja dia,bajet sungguh dengan muka bengis dia tu..Ingat aku takut?? Sekali aku ambik selipar baling kt muka tau la langit tinggi ke rendah...Sabo jela hati ni, then aku g ambik stock sorg2 jep bisnes partner aku dh tinggalkan aku sbb ade keje lain,nasib dia belanja aku makan..Then mase nk ambik stock tudung tu,aku kena tggu 1 jam dekat  kedai tu sbb tggu supplier hantar tudung..Wah dugaan lagi..Ok dah siap2 aku pikul 3 plastics yg besar naik LRT ke Titiwangsa;dah siap2 beli token sume aku berlari2 kejar LRT,Ya Allah sekali aku tersalah naik train,dalam hati mengelabah geler,tapi cover n control ayu jep buat2 muka selamber geler,pergghhh..gara2 tu aku terlambat  naik Metro bus balik jengka dengan bawak 3 plastics beg besar, wah kental geler..Sampai Jengka dh jam 8.30 malam then kawan2 aku suh bawak tudung tu g meniaga kt booth kebetulan ade program homsis then ade booth tmpt kwn aku aku pom tmpg la niaga, smpai jam 10.30 malam tanpa rehat dan makan, tapi tapelah sekurang2nya laku gak 6 helai tudung..Alhamdulillah syukur...
 
sebahagian daripada tudung2 yang dibeli :) 
     
Seharian tanpa rehat memang penat geler,still tak dapat rehat sbb keesokan harinya kawan2 aku dh planning nk g nak g Bukit Tinggi, Bentong kononnye nk g release tension (15.12.2012) pepagi jam 7am dh kena bangun sebab nk gerak g sana jam 8am nk gerak g Bukit Tinggi, dalam hati agak excited geler sebab ramai cakap tempat tu cantik dan best,tapi syg nye salah pilih tarikh sebab hujan :( dan membuatkan aku sedikit bosan disana..tapi snap picture dekat sebakul 


 
bergambar dekat Colmar Tropicale Resort 
bergambar dekat Japanese village... 
dah puas2 posing sume tempat dekat berjaya hill tu kitorg kuar konon nye nak makan dekat Genting Sempah, parking dekat situ sume penuh then ktorg pusing2 cari parking sekali tersalah masuk highway ke KL, alamak dh terlajak kitorg terus ke KL secara tak tersengaja..HAHAHA.. Bila dh terlepas ke sana apa lagi, shopping la ktorg g SOGO,MASJID INDIA,JALAN TAR and TIMES SQUARE.. Duet pun mula la kuar cm air..HEHE.. kitorg dekat KL dari jam 2 ptg until 8.30 malam..Kaki aku rase nk tercabut, mmg penat la campur yg semalam lagi..uishhh.. Kitorg x balik UiTM malam tu sbb jam 11.30 baru smpai hentian Temerloh utk solat..So,kt situ ktorg decide nak tido dlm keta sbb kalau balik UiTM comfirm sampai dalam jam 1 pagi dan sah2 la pak guard x bagi masuk dalam dan semestinya lagi tindakan tatatertib akan diambil.. 1st time nk tido dalam keta,rase takut gak sebab sume anak dara,mungkin Allah sayangkan kami, ayah dan mak Aisyah( classmate aku) suh Aisyah tido kt umah dia sebab umah dia dekat Temerloh jep..Alhamdullilah kitorg sume tido umah Ecah..Keesokkannya,hari ni (16.12.2012) kitorg balik UiTM.. Sampai je bilik terus pengsan ..Zzzz.. 
Sekian.. Thank you sudi bace karangan bahasa melayu aku ni :)




No comments:

Post a Comment